توری سایبان (شید گلخانه)

خرید اینترنتی

شرکت تورینه بافت تخصصی‌ترین تولیدکننده انواع توری سایبان (شید گلخانه) در خاورمیانه می‌باشد. این مجموعه انواع توری سایبان را با بیشترین طول عمر، عرض و تنوع بافت و در رنگ‌های متنوع در ایران تولید و عرضه می‌نماید. مجموعه تورینه بافت تنها تولیدکننده شبکه‌های سایبان با رنگدانه‌ها و مقاوم‌کننده آنتی یووی اروپایی در ایران است. انواع مختلف شبکه سایبان تولید شده در این مجموعه، بالاترین کیفیت و دوام را در مقایسه با سایر محصولات داشته و به دلیل کیفیت و دوام بالای این محصولات همراه با 30 تا 48 ماه گارانتی (بسته به نوع بافت) به مصرف‌کنندگان عرضه می‌‌شود.
مهم‌ترین زمینه‌های کاربرد توری سایبان:
  • محافظت و پوشاندن گلخانه‌ها برای پایین آوردن دمای محیط گلخانه (تا 10 درجه سانتی‌گراد) و تنظیم نور مناسب برای پرورش گلها و صیفی‌جات و سایر کشت‌ها
  • نصب در باغ‌ها برای محافظت درختان و میوه‌ها در برابر آفتاب‌سوختگی و کاهش چشمگیر مصرف آب در آبیاری درختان (بیش از 30 درصد کاهش مصرف آب)
  • پوشش و سایه اندازی دامداری‌ها و محافظت دام ها در برابر تابش آفتاب و تنش دمایی و هم‌چنین جلوگیری از آسیب حشرات به دام
  • محوطه سازی در مراکز بازی و زمین‌های ورزشی و خاصیت بادشکنی توری سایبان برای فضای تحت پوشش
  • توری سایبان استخر پرورش ماهی برای پایین آوردن دمای محیط استخر و جلوگیری از آسیب آبزیان و تنش‌های دمایی در ماهیان 
  • سایه اندازی با نصب توری سایبان در محیطهای تفریحی و  کاربردهای مسکونی  
  • پوشش و سایه اندازی بر روی استخرها با توری سایبان برای جلوگیری از تشکیل خز و جلبک در آب استخر و جلوگیری از تبخیر سطحی آب استخر
  • توری سایبان پارکینگ در رنگ‌های متنوع برای سایه اندازی و پوشش خودروها در برابر نور آفتاب و جلوگیری از بالا رفتن دمای درون اتومبیل  
----------------------------------------------
توری شید در بافت‌های مختلف از جمله: بافت تیپ، بافت مونوفیلامنت و توری سایه انداز مونوتیپ تولید می‌شود. مشخصات انواع توری سایبان و مدت زمان گارانتی آنها در قسمت‌های تفکیک شده در ادامه مطالب این صفحه توضیح داده شده است. هم‌چنین، برای دریافت هرگونه مشاوره و به‌روزترین لیست‌های قیمت‌ توری سایبان با کارشناسان ما در واحد فروش تماس بگیرید.
مشخصات توری سایبان (بافت تیپ)
- عرض : 2 ، 3 ، 4 ، 5 ، 6 ، 8 ، 10 و 12 متر 
- طول : سفارش مشتری – طول استاندارد سایبان: 50 متر 
- رنگ : سبز تیره - سفید - آبی - خاکستری - بژ (خاکی)
- میزان سایه اندازی (تراکم بافت): 30% - 50% - 60% - 80% - 90% 
- مدت زمان گارانتی توری سایبان با این بافت: 30 ماه
- میانگین طول عمر توری سایبان با بافت تیپ: 60 ماه
مشخصات وزنی و پوشانندگی انواع توری سایبان، بافت تیپ:
وزن در هر متر مربعپوشانندگی در یک کیلوگرمنوع توری سایبان
55 گرم18 متر مربعتوری سایبان 30 %
70 گرم14.5 متر مربعتوری سایبان 50 %
75 گرم13 متر مربعتوری سایبان 60 %
100 گرم10 متر مربعتوری سایبان 80 %
125 گرم8 متر مربعتوری سایبان 90 %
این نوع بافت از توری شید، پوشانندگی و سایه اندازی بالایی دارد که موجب شده این محصول طیف کاربری وسیعی در زمینه‌های مختلف داشته باشد. به‌کارگیری به‌عنوان توری سایبان گلخانه تا توری سایبان استخر و توری سایه انداز محوطه‌های بازی و تفریحی، از جمله موارد مصرف این نوع بافت است.
در بخش انتهایی این صفحه، نمونه بافت‌های توری سایبان از نوع بافت تیپ در رنگ‌ها و میزان سایه‌اندازی مختلف که در تورینه بافت تولید شده را می‌توانید مشاهده نمایید.
----------------------------------------------
مشخصات توری سایبان بافت مونوفیلامنت:
- عرض : 1 ، 1.5 ، 2 ، 3 ، 4 ، 5 ، 6 ، 8 ، 10 متر 
- طول : سفارش مشتری – طول استاندارد 50 متر 
- رنگ : سیاه - سبز - آبی - سفید - قرمز 
- درصد سایه اندازی (تراکم بافت): 30% - 50% - 65% 
- مدت زمان گارانتی توری سایبان با این بافت: بسته به تراکم بافت توری شید از 36 تا 48 ماه 
- میانگین طول عمر توری سایبان مونوفیلامنت: 70 تا 80 ماه (بسته به تراکم بافت توری شید)        
مشخصات وزنی و پوشانندگی انواع توری سایبان، بافت مونوفیلامنت:
وزن در هر متر مربعپوشانندگی در یک کیلوگرمنوع توری سایبان
75 گرم13 متر مربعتوری سایبان 30 %
125 گرم8 متر مربعتوری سایبان 50 %
185 گرم5.5 متر مربعتوری سایبان 65 %
توری شید با بافت مونوفیلامنت، به علت مقاومت بسیار بالایی که نخ‌های آن در برابر تنش‌های کششی دارند، استحکام چشمگیری در برابر فشار و پارگی داشته و در برابر شرایط آب و هوایی سخت به همراه بادهای شدید کاملا مقاوم بوده و پاره نمی‌شود. این شاخصه، این نوع بافت از توری سایبان را گزینه‌ای ایده‌آل برای نصب در باغ‌ها و محیط‌های روباز و یا مناطقی که وزش باد شدید دارند، می‌گرداند. توری سایبان مونوفیلامنت، طول عمر و دوام بیشتری نسبت به سایر بافت‌ها داشته به‌طوریکه عمر این توری سایبان تا بیش از 7 سال تخمین زده می‌شود.
----------------------------------------------
مشخصات توری سایبان با بافت مونوتیپ:
- عرض : 2 ، 3 ، 4 ، 5 ، 6 ، 8 ، 10 متر 
- طول : سفارش مشتری – طول استاندارد 50 متر 
- رنگ :  آبی و سفید- سبز و سیاه - سیاه و بژ (خاکی) - بژ (خاکی) و سفید
- درصد سایه اندازی (تراکم بافت): 50% - 70% - 95%
- مدت زمان گارانتی توری سایبان با این بافت: 36 ماه
- میانگین طول عمر توری سایبان بافت مونوتیپ: 65 تا 70 ماه
مشخصات وزنی و پوشانندگی انواع توری سایبان بافت مونوتیپ:
وزن در هر متر مربعپوشانندگی در یک کیلوگرمنوع توری سایبان
100 گرم10 متر مربعتوری سایبان 50 %
130 گرم8 متر مربعتوری سایبان 70 %
180 گرم5.5 متر مربعتوری سایبان 95 %
----------------------------------------------
انواع توری شید با میزان سایه اندازی مختلف و کاربردهایشان: 
1- توری شید 30 درصد (بافت تیپ): توری سایبان با میزان سایه اندازی 30 درصد انتخابی مناسب و اقتصادی برای پوشش و سایه‌اندازی برای مصارفی است که محصول مورد نظر به سایه کمی نیاز داشته باشد. مثلا: در مناطقی که شدت تابش آفتاب در آنجا زیاد نیست، شید گلخانه برای گوجه فرنگی و صیفی‌جات با مقدار سایه اندازی 30 درصد (تا 50 درصد) استفاده می‌شود. هم چنین، به‌منظور پوشش بعضی باغ‌ها با توجه به ویژگیهای آب و هوایی منطقه موردنظر نیز از این توری شید استفاده می‌شود. توری سایبان انار از جمله این موارد است که بر اساس اقلیمی که باغ انار در آن قرار دارد، از میزان 30 تا 60 درصد سایه‌اندازی انتخاب می‌شود. یکی دیگر از کاربردهای متنوع توری شید 30 درصد، نصب آن به‌عنوان توری جمع آوری محصول برای درختان گوناگون مانند: درخت توت، زیتون و بادام است که باعث بهبود چشمگیر بازدهی برداشت محصولات می‌شود.
توری سایبان 30 درصد
توری سایبان 30 درصد سبز (بافت تیپ)
توری سایبان سفید 30 درصد
توری سایبان سفید 30 درصد (بافت تیپ)
2- توری شید 50 درصد (بافت تیپ): توری سایبان 50 درصد برای کاربردهایی است که نیاز به سایه اندازی ملایم باشد. این توری سایه انداز کاربری‌های بسیار متنوعی در کشت‌های گلخانه‌ای دارد. شید گلخانه برای صیفی‌جات مانند: گوجه فرنگی و فلفل دلمه در بسیاری از مناطق مرکزی تا جنوب ایران توری سایه انداز 50 درصد می‌باشد. هم‌چنین توری سایبان باغی برای بسیاری از مناطق ایران توری سایبان با میزان سایه اندازی 50 درصد است که کمک شایانی به جلوگیری از آفتاب سوختگی میوه‌های درختان نموده است.
توری سایبان 50 درصد
3- توری سایبان 60 درصد (بافت تیپ): توری شید با میزان سایه اندازی 60 درصد انتخابی ایده‌آل برای گلخانه داران برای طیف وسیعی از کشت‌های گل و گیاه و کشت‌های گلخانه‌ای به منظور ممانعت از نور شدید آفتاب و تنظیم مناسب نور تابیده شده به‌شمار می‌آید. هم‌چنین برای مناطقی که نگرانی آفتاب‌سوختگی شدید باشد، پوشش بسیار مناسبی برای باغ‌ها می‌باشد.
shade-net-60
توری سایبان 60 درصد سبز (بافت تیپ)
توری سایبان 60 درصد
توری سایبان 60 درصد سفید (بافت تیپ)
4- توری سایبان 80 درصد (بافت تیپ): توری شید 80 درصد از پرکاربردترین توری‌های سایبان بشمار می‌آید و در زمینه‌های متنوعی استفاده می‌شود. علاوه بر استفاده از این شید گلخانه برای پوشش بسیاری از گلخانه‌ها، از این محصول در رنگ‌های مختلف: آبی یا سبز به‌عنوان توری سایه انداز در خانه‌ها و محوطه‌سازی مناطق تفریحی و یا ورزشی استفاده می‌شود. هم‌چنین از این محصول به‌صورت گسترده‌ای به‌عنوان سایبان پارکینگ‌ها، پوشش آلاچیق‌ها و استراحتگاه‌ها، توری سایبان استخر، سایبان و فنس زمین‌های بازی استفاده می شود.
توری شید 80
توری سایبان سبز 80 درصد (بافت تیپ)
توری سایبان 80 درصد سفید
توری سایبان سفید 80 درصد (بافت تیپ)
توری سایبان آبی
توری سایبان آبی 80 درصد (بافت تیپ)
توری سایبان 80 درصد
توری سایبان دورنگ 80 درصد (بافت تیپ)
5- توری سایبان 90 درصد (بافت تیپ): توری شید 90 درصد پوششی ایده‌آل با سایه اندازی بسیار مناسب برای کاربردهای خانگی، ورزشی، زمین‌های بازی و تفریحی است. توری شید 90 درصد علاوه بر سایه اندازی بالا، پوشانندگی بالایی نیز دارد که علاوه بر استفاده از آن برای مصارفی همچون حصارکشی و فنس کشی، برای ایجاد محیطهای شخصی نیز این توری را تبدیل به انتخابی مناسب می‌کند. هم‌چنین، تراکم بافت و سایه اندازی بالای این توری سایه انداز این محصول را به گزینه‌ای بسیار مناسب برای استفاده به عنوان توری سایبان پارکینگ‌ خودرو تبدیل کرده است.
توری سایبان سبز 90 درصد
توری سایبان سبز 90 درصد (بافت تیپ)
توری سایبان بژ
توری سایبان بژ (کرم) 90 درصد (بافت تیپ)
توری سایبان 90 درصد آبی
توری سایبان آبی 90 درصد (بافت تیپ)
6- توری سایبان 95 درصد (بافت مونوتیپ): توری سایبان 95 درصد پرتراکم‌ترین توری سایه انداز است. به دلیل تراکم بافت و در نتیجه سایه دهی بالا، این سایبان انتخابی بسیار مناسب برای پوشش در مصارف خانگی، فضاهای تفریحی و استراحتگاه‌ها و هم‌چنین سایبان پارکینگ‌های خودرو و استخرها می‌باشد. بافت توری شید 95 درصد از نوع مونوتیپ است که استحکام و دوام این توری محافظ را در برابر تنش‌های کششی بیشتر کرده که نتیجه آن مقاومت بسیار بالای این محصول در برابر پارگی‌ها است.
توری سایبان 95 درصد
توری سایبان سبز- مشکی 95 درصد (بافت مونوتیپ)
توری سایبان 95 درصد
توری سایبان بژ- مشکی 95 درصد (بافت مونوتیپ)
7- توری سایبان مونوفیلامنت 30 درصد: توری شید مونوفیلامنت به دلیل داشتن نخ‌هایی مقاوم‌تر در مقایسه با نخ‌های بافت تیپ، دوام و ماندگاری بسیار بالایی در برابر پارگی‌ها دارد و هم‌چنین طول عمر این نوع توری شید نیز بالاتر از سایر بافت‌هاست. به دلیل مقاومت بالای این نوع بافت در برابر تنش‌ها و پارگی‌ها، توری سایبان مونوفیلامنت بهترین گزینه برای پوشش و سایه اندازی برای باغ‌ها و مناطقی است که وزش باد در آنجا شدید است. توری سایبان مونوفیلامنت 30 درصد برای مصارف باغی و درختانی است که میوه‌ها به سایه کم و ملایمی نیاز دارند.
توری سایبان مونوفیلامنت
توری سایبان مشکی 30 درصد (بافت مونوفیلامنت)
8- توری سایبان مونوفیلامنت 50 درصد: توری شید مونوفیلامنت با سایه دهی ملایم تا متوسط گزینه‌ای عالی برای پوشش باغ ها و جلوگیری از آفتاب سوختگی درختان و میوه‌های آنهاست که در برابر سخت ترین شرایط آب و هوایی مقاومت بالایی دارد. این توری محافظ هم‌چنین انتخابی مناسب و بسیار بادوام به عنوان شید گلخانه برای پوشش و سایه اندازی گلخانه‌ها به حساب می‌آید.
توری شید مونوفیلامنت
9- توری سایبان مونوفیلامنت 65 درصد: این توری شید علاوه بر سایه‌اندازی مناسب، دارای دوام و مقاومتی استثنایی است. در بدترین شرایط آب و هوایی و در برابر وزش باد با سرعت‌های بسیار بالا هم استحکام چشمگیری داشته و بدون نگرانی از پاره شدن توری در این شرایط می‌توان در فضاهای باز و یا برای پوشش و سایه اندازی باغ‌ها در مناطقی که بادهای شدید می‌وزند، از این توری سایبان استفاده کرد. 
توری سایبان 65 درصد
رنگ مناسب توری سایبان چگونه باید انتخاب شود؟
یکی از نتایج قابل توجه استفاده از توری شید گلخانه، تنظیم نور وارد شده به گیاهان تحت کشت می‌باشد. با تولید و به‌کارگیری شبکه سایبان در رنگ‌های مختلف بر روی گلخانه‌ها و درختان، امکان اینکه محصول تحت کشت زیر توری شید، تحت تابش طیف رنگی مشخصی باشد امکان‌پذیر شده است. گیاهان تحت تابش طیف‌های رنگی مختلف، رشد و باردهی متفاوتی داشته و در بعضی طیف‌های رنگی رشد بهتری نسبت به سایر رنگ‌ها دارند. این موضوع با بکارگیری و نصب شبکه‌های توری سایبان رنگی (فتوسلکتیو) به شکل مناسبی بر فرایند رشد گیاه تحت کشت اعمال می‌شود. شبکه سایبان سبز در گریدهای متنوع، توری شید سفید، و انواع سایبان رنگی دیگر مانند: مشکی، قرمز، بژ (خاکی)، آبی و سایبان‌های دورنگ از جمله رنگ‌های مختلف توری سایبان هستند.
1- توری سایبان سبز
توری شید سبز یکی از پرمصرف‌ترین انواع توری شید گلخانه در ایران می‌باشد که در موارد مختلفی از جمله: پوشش و سایه اندازی گلخانه‌ها و باغ ها مورد استفاده قرار گرفته است. عملکرد مطلوب این پوشش سایبان در سایه‌اندازی و پایین آوردن دمای محیط تحت پوشش، موجب شده توری شید سبز به‌طور وسیعی در بسیاری از مناطق استفاده شود. علاوه بر مصرف فراوان توری شید در صنعت گلخانه، پوشش درختان باغ‌ها برای محصولات مختلف، پوشش سایبان استخر، سایبان دامداری‌ها از جمله زمینه‌های کاربرد متنوع این رنگ از توری سایه انداز می‌باشد. البته باید دقت داشت این رنگ سایبان با بررسی و دقت بر اساس نوع محصول انتخاب شود. نصب و استفاده از شید گلخانه سبز برای همه مصارف گلخانه‌ای و کشاورزی کار درست و اصولی نیست. در به‌کارگیری توری سایه انداز باید پارامترهای مربوط به رشد گیاه تحت کشت از جمله: رنگ طیف نوری مطلوب گیاه برای رشد (برای انتخاب رنگ مناسب توری سایبان) در کنار میزان شدت نور مورد نیاز (برای انتخاب درست میزان سایه اندازی توری شید گلخانه) مورد توجه قرار گیرد.
توری سایبان سبز
شید گلخانه سبز تورینه بافت
2- توری سایبان سفید
 بسیاری از گلها از جمله: ژربرا، میخک، آلسترومریا نیاز به توری شید به رنگ سفید دارند. هم‌چنین براساس بعضی پژوهش‌ها و مطالعات عملی صورت گرفته، در میوه‌هایی نظیر: هلو، سیب، توت‌فرنگی و انجیر با استفاده از شبکه سایبان سفید محصول بیشتر و بهتری به‌دست آمده است. در مواردی از این دست، نصب توری شید سبز تاثیر مناسبی نداشته و حتی می‌تواند بر رشد و گل‌دهی گیاه تاثیر منفی بگذارد.
توری شید گلخانه سفید با تراکم سایه اندازی 80 و 90 درصد برای پرورش گل‌ها در گلخانه‌‌ها کاربرد بسیار زیادی دارد. توری سایه انداز سفید با میزان سایه اندازی 50 درصد و 60 درصد، علاوه بر سایه اندازی روی گلخانه‌ها، برای پوشش و سایه اندازی روی باغ‌ها و درختان میوه به‌کار می‌رود. از توری شید 30 درصد هم علاوه بر پوشش و سایه اندازی صیفی‌جات، بصورت گسترده‌ای در صنعت ساخت و ساز برای پوشش و نمای ساختمان‌ها و بناهای در حال احداث استفاده می‌شود. بنابر گزارش‌های به‌دست آمده، استفاده از شید گلخانه سفید به علت رشد سریعتر گیاه بخصوص در گیاهان گل‌دار به‌صورت روزافزونی در زمینه‌‍‌های مختلف گلخانه‌ای و پرورش گل در حال گسترش است. 
توری سایبان سفید
شید گلخانه سفید تورینه بافت  
3- توری سایبان آبی
توری سایبان آبی از جمله شبکه‌های سایبان رنگی است که موارد مصرف آن در زمینه‌های مختلف رو به گسترش است. این توری سایه انداز هم در مصارف مسکونی و تفریحی _ از جمله سایبان استخرها و پارکینگ‌ها _ کاربردهای زیادی دارد و هم در زمینه کشاورزی در باغ ها و گلخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و عملکردی شبیه به توری سایبان سبز دارد. هم‌چنین در صنعت ساختمان‌سازی، از بافت‌های مونوفیلامنت و تیپ این رنگ برای پوشش و نمای ساختمان در مناطق مختلف به صورت متعدد استفاده شده است.  
shade-net-blue
توری سایبان آبی
4- توری سایبان بژ (خاکی)
توری سایبان بژ (که با عناوین دیگری مانند: رنگ کرم یا خاکی هم شناخته می‌شود) از جمله توری‌های سایه‌انداز رنگی است که در سالهای اخیر برای پوشش و سایه اندازی در فضاهای تفریحی و مسکونی بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. توری شید خاکی تطابق زیادی با محیط و نمای این نوع کاربردها دارد. شبکه سایبان بژ انتخاب ایده‌آلی برای پوشش آلاچیق‌ها، سایه اندازی در منازل و محیط‌های مسکونی، اداری و تفریحی، پوشش پارکینگ‌ها و مواردی از این دست می‌باشد. تورینه بافت این پوشش سایبان را برای اولین بار در کشور با بافت‌هایی منحصربفرد و بسیار مستحکم، در قالب توری مونوتیپ با سایه اندازی 95 درصد و هم‌چنین، توری شید 80 درصد و 90 درصد با بافت تیپ، برای مصارف گوناگون تولید و عرضه کرد. پوشانندگی بالای توری مونوتیپ 95 درصد موجب شده این توری سایه انداز گزینه مطلوبی برای استفاده به‌عنوان توری سایبان استخر و یا توری سایبان پارکینگ ماشین به‌شمار بیاید. هم‌چنین، تراکم بالای این توری و نوع رنگ آن باعث می‌شود علاوه بر اینکه دمای محیط تحت پوشش توری بسیار خنک‌تر شود، اثرات تشعشی نور خورشید به‌شدت کاهش پیدا کرده و میزان آسیب تشعشعات مضر و مخرب به صفر برسد.
توری سایبان بژ، محصولی انحصاری از تورینه بافت
5- توری سایبان قرمز
توری شید قرمز طیف‌های نوری ورودی به فضای تحت پوشش را به شکل مناسبی اصلاح و تنظیم می‌کند که موجب بهبود گل‌دهی و میوه‌دهی خواهد شد. توری سایبان قرمز در سراسر جهان به دلیل افزایش فصل رشد و برداشت و همچنین تولید میوه‌های قرمزتر، آبدارتر و با ارزش تجاری بیشتر، مورد توجه زیادی قرار گرفته است. توری سایبان قرمز کنترل زیادی بر روی نور خورشید در زمان بعد از طلوع و قبل از غروب دارد. رنگ این توری‌ها به نحو درنظر گرفته شده‌ تا پرتوهای خورشید را جذب و دمای خاک را خنک‌تر کنند. توری‌های شید گلخانه به رنگ قرمز این امکان را فراهم کرده‌اند تا کشاورزان بتوانند میوه‌هایی نظیر توت، توت فرنگی، تمشک، بلوبری و ... را در طیف گسترده‌ای از شرایط آب و هوایی پرورش دهند.
توری سایبان قرمز محصول انحصاری تورینه بافت
6- توری سایبان خاکستری
7- توری سایبان دو‌رنگ
توری سایبان دو‌رنگ که معمولا با ترکیب دو رنگ آبی و سفید و یا رنگ سبز و سفید در دنیا تولید می‌شود سایبانی زیبا برای پوشش در مناطق مختلف از جمله: آلاچیق‌ها، استخرها و سایر نقاط تفریحی است. هم‌چنین انتخابی مناسب به‌عنوان توری سایبان پارکینگ خودروها می‌باشد و جلوه زیبایی به پارکینگ خودرو می‌بخشد.
shade cloth
توری سایبان دورنگ، محصولی انحصاری تورینه بافت
8- توری سایبان قرمز / آبی
با مطالعات و تحقیقات صورت گرفته پیرامون تاثیر رنگ توری شید گلخانه بر کیفیت و میزان رشد گیاهان تحت پوشش توری شید، از شبکه‌های توری سایه انداز با ترکیب رنگ‌های مختلف نیز استفاده شده و مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج به دست آمده، از تاثیر بسیار مثبت این توری‌ها در رشد زایشی گیاهان تحت کشت خبر می‌دهند. شرکت تورینه بافت هم برای اولین بار این نوع از توری‌های سایبان را پس از طیف سنجی در واحد تحقیق و توسعه خود، تولید و عرضه نموده است.
توری سایبان
توری سایبان قرمز- آبی، محصولی جدید از تورینه بافت
قیمت توری سایبان
توری سایبان مانند هر نوع محصولی با قیمت‌های مختلفی در دسترس مصرف‌کنندگان قرار دارد. پارامترهای مختلفی بر قیمت توری شید تاثیرگذار هستند: 
1) همان طور که توضیح داده شد، توری‌ شید به چند روش تولید و بافته می‌شود: شبکه سایبان بافت تیپ، بافت مونوفیلامنت و مونوتیپ. تولید شید گلخانه از طریق هر یک از این روش‌ها تفاوت‌های ساختاری با یکدیگر دارند. تولید توری سایه انداز با بافت مونوفیلامنت بخاطر پیچیدگی‌هایی که در فرایندهای تولید و بافندگی آن باید رعایت کرد، زمانبر و سخت‌تر است و این موضوع قیمت توری سایبان مونوفیلامنت را بیشتر از سایر بافت‌ها قرار می‌دهد. البته باید توجه داشت که توری مونوفیلامنت بافت محکم‌تر و مقاوم‌تری هم نسبت به بافت‌های دیگر دارد. بعد از این بافت، توری مونوتیپ نیز به لحاظ تولید و بافت پیچیده‌تر از تولید توری شید با بافت تیپ است و قیمت تمام شده بیشتری نسبت به این بافت دارد. با توجه به این موارد، یکی از عوامل تعیین‌کننده در قیمت توری سایبان روش و نوع بافت این محصول می‌باشد.
2) یکی از مهم‌ترین عوامل در قیمت شید گلخانه، کیفیت مواد آنتی یووی و رنگدانه‌هایی است که در فرمولاسیون تولید توری سایه انداز به‌کار گرفته می‌شوند که مهمترین پارامتر در میزان دوام و طول عمر توری سایبان در برابر آفتاب می‌باشد. تاثیر کیفیت مواد آنتی یووی به حدی است که می‌تواند طول عمر و ماندگاری توری شید گلخانه را در برابر آفتاب از 6 ماه تا بیش از 5 سال تغییر دهد! در بعضی اوقات خریداران و مصرف‌کنندگان توری شید بدون اطلاع و آگاهی از اهمیت و تاثیرگذاری این عامل حیاتی، در زمان خرید توری سایبان، توری سایه انداز با قیمت‌های پایین‌تر که دارای مواد آنتی یووی با کیفیت متوسط به پایین می‌باشد را خریداری کرده‌اند که در زمان کمتر از 2 سال توری‌های شید نصب شده از بین رفته و مصرف‌کنندگان مجبور به تعویض و خریداری مجدد توری سایبان شده اند.
مسئله بسیار مهم در زمان خرید توری سایبان این است که مصرف‌کننده اطمینان داشته باشد که توری شید خریداری شده، دارای مواد آنتی یووی با کیفیتی بوده و در نتیجه توری سایبان از میزان طول عمر مناسب برخوردار باشد. برای اطمینان از این موضوع، نیاز به وجود لابراتوارهایی با دستگاه‌های بسیار پیشرفته و گرانقیمت برای سنجش میزان آنتی یووی و مقاومت توری شید در برابر نور خورشید است که دسترسی به آنها بسیار سخت و پیچیده است. به همین علت، متاسفانه تنها امکان بررسی موجود برای خریداران از اینکه شید گلخانه دارای ترکیبات آنتی یووی با کیفیت و در نتیجه طول عمر مناسب است، نصب توری شید و گذشت زمان می‌باشد تا بتوان به میزان دوام و طول عمر توری سایبان پی برد.
با توجه به این پیچیدگی‌ها، این امر می‌تواند برای مصرف‌کنندگان ایجاد سردرگمی کند. در نتیجه، از آنجایی‌که مقدار و کیفیت مواد افزودنی آنتی‌یووی اعلامی از سوی شرکت‌ها، مشخص و قابل سنجش نیست، برای خرید شید گلخانه مناسب و با دوام باید دو پارامتر اساسی را به دقت در نظر گرفت: اول اینکه، توری شید را از تولیدکنندگان معتبری که کیفیت و دوام بالای محصولات آنها کاملا مشخص شده، تهیه کرد. پارامتر دوم، خرید توری سایبان با گارانتی مصرف کاملا مشخص و قابل استناد است تا بتوان خرید شبکه سایبان را با بیشترین اطمینان انجام داد. شبکه‌های سایبان شرکت تورینه بافت، بنا به تایید کارشناسان و فعالان عرصه گلخانه و باغبانی، بطور قابل توجهی کیفیت و دوام بالاتری نسبت به سایر محصولات مشابه داشته‌اند. تمامی توری‌های شید تولید شده در این مجموعه داری رنگدانه و مواد آنتی‌یووی بسیار با کیفیت از معتبرترین شرکت‌های اروپایی است و این شیدها به‌طور متوسط دارای مقاومت و طول عمری بیش از 60 ماه در برابر آفتاب می‌باشند.
3) از دیگر عوامل موثر بر قیمت توری شید گلخانه تراکم بافت یا میزان سایه اندازی شبکه سایبان است. هرچقدر تراکم و گره‌های بافت شبکه سایبان بیشتر می‌شود، به تبع آن میزان سایه اندازی توری بیشتر می‌شود. از طرفی با افزایش گره‌ها و تراکم بافت، وزن توری سایبان در واحد سطح افزایش خواهد یافت و علاوه بر آن، در بافت‌های پرتراکم، پیچیدگی فرآیند تولید توری سایه انداز بیشتر می‌شود. این موارد سبب می‌شود تا قیمت توری سایبان با افزایش میزان سایه اندازی این محصول بیشتر شود.
پرسش‌های متداول در مورد توری سایبان:
- توری سایبان چیست و چگونه نقش محافظتی خود را اعمال می‌کند؟
شبکه سایبان برای پوشش و محافظت هر نوع مکانی در برابر اثرات تخریب کننده نور آفتاب است. این اثرات مخرب، ناشی از اشعه فرا بنفش (UV) موجود در نور خورشید است که هر نوع ماده‌ای را با گذر زمان و به تدریج رو به زوال و در نهایت تخریب کامل می‌برد. در کنار نقش محافظتی شبکه سایبان، محیطهای تحت محافظت این توری سایه انداز، به‌شکل چشمگیری دمای پایین‌تری را خواهند داشت. با توجه به تغییرات اقلیمی که موجب کم آبی و خشکسالی‌های گسترده شده و با گذشت زمان نیز بر شدت و وسعت خشکسالی ها افزوده می‌شود، توری شید به‌صورت روز افزون در زمینه‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. در شرایط آب و هوایی فصول گرم که شاهد تابش شدید آفتاب به همراه گرمای شدید در اکثر نقاط هستیم، بکارگیری روش‌های قبلی در گلخانه‌ها موثر و کافی نبوده و در موارد دیگر مانند: باغ‌ها و اماکن دیگر، روش چندان موثری برای پایین آوردن دما و جلوگیری از تابش شدید نور آفتاب و آفتاب سوختگی نیست. آسیب‌های ناشی از آفتاب‌سوختگی میوه‌‌ها و درختان هر سال شدیدتر شده و تامین آب برای آبیاری درختان و کشت‌ها در این شرایط خشکسالی و کم آبی کشور به‌سختی امکان‌پذیر است. تشعشعات زیاد خورشیدی، تنش گرمایی، خشکی، بادهای خشک و بارش تگرگ برخی از عوامل محیطی برای کاهش راندمان و کیفیت محصولات کشت شده در فضای باز هستند. فرآیندهای فیزیولوژیکی مانند هدایت روزنه‌ای، تعرق و فتوسنتز به این عوامل حساس هستند. در فصل رشد برای اکثر گونه‌های گیاهی 30 تا 40 درصد از نور خورشید برای حداکثر میزان فتوسنتز گیاه کافی است. انرژی تابشی بیش از حد، گیاهان را مستعد تنش گرمایی و بسته شدن روزنه کرده و در نتیجه میزان فتوسنتز خالص کاهش می‌یابد. دمای بالا در نتیجه تابش زیاد خورشید (35 تا 40 درجه سانتیگراد) می‌تواند تقسیم سلولی، رشد برگ و تولید مثل را مختل کند. در بسیاری از نقاط جهان، استفاده از توری شید قبل از برداشت محصول، در گلخانه‌ها و باغ‌ها برای کاهش بار حرارتی تشعشع، افزایش راندمان نور و کاهش آفات و بیماری‌ها را موجب می‌شود. در واقع توری‌های سایبان به دلیل کاهش هزینه‌های آبیاری، کاهش هزینه‌های انرژی و افزایش محصول به عنوان سرمایه‌گذاری در نظر گرفته می‌شوند. شبکه سایبان سیاه و رنگ‌های تیره از پر مصرف‌ترین شبکه‌های توری سایه انداز می‌باشد، اما استفاده از توری سایبان رنگی (فتوسلکتیو) روز به روز در حال افزایش بوده است. این توری‌ها علاوه بر کاهش شدت تابش و خواص حرارتی میکروکلیما، پتانسیل تغییر کیفیت نور را نیز دارند. کاهش تشعشع آفتاب، بر دما و رطوبت نسبی تاثیرگذار بوده و علاوه بر آن شبکه‌های توری سایبان با داشتن شکاف‌های ریز بر متناسب سازی دمای محوطه تحت پوشش خود اثر قابل توجهی دارند. شبکه های توری سایبان همچنین بر روی جهت تابش نور نیز تأثیرگذارند. در زیر توری شید، نور به مقدار زیادی پراکنده شده و موجب می‌شود به قسمت‌های مختلف تاج گیاه نور بهتری برسد. از آنجاکه توری‌های سایبان از پلاستیک مقاوم شده در برابر اشعه یووی (فرا بنفش) ساخته می‌شوند، همه‌ی طیف‌ها به ویژه فرا بنفش را پراکنده می‌کنند. شبکه‌های سایبان با توجه به تراکم بافت، تا حد زیادی در مقابل نفوذ آب به محیط تحت پوشش خود مقاوم هستند.
توری سایبان رنگی ابزاری نوین در صنعت کشاورزی است که کاربرد آن حفاظت فیزیکی و همچنین اصلاح نور خورشید می‌باشد. این توری های محافظ از عناصر رنگی، مواد پخش‌کننده و بازتاب‌کننده نور ساخته شده و باعث فیلتراسیون نور در یک طول موج خاص می‌شوند. شبکه‌های توری سایبان طی عملیات‌های فرایندی بر روی مواد پلی اتیلن سنگین و افزودنی‌های پایدارکننده در برابر اشعه UV آفتاب و بافت روی دستگاه های بافنده تولید می‌شوند. در مرحله بافندگی، توری سایه انداز از بافت نخ‌های تولید شده _ که در فرایند پیش از بافت آماده شده‌اند _ به روش راشل در تراکم‌های بافت گوناگون تولید می‌شود. شبکه‌های توری‌ سایه انداز بسته به کیفیت مواد اولیه و افزودنی که در فرمولاسیون تولید آنها استفاده می‌شود تا دمای بیش از 60 درجه سانتی‌گراد را به راحتی تحمل می‌کنند و دمای فضاهای تحت پوشش خود را تا نزدیک به 10 درجه سانتی‌گراد پایین‌تر می‌آورند.
ساختار توری سایبان موجب می‌شود که این پوشش بسیار منعطف بوده و نسبت پوشانندگی به وزن آن بسیار مطلوب باشد (برای مثال 14 متر مربع در ازای 1 کیلوگرم توری شید). این خصوصیت کمک می‌کند تا استفاده و نصب شید گلخانه کاملا آسان شود. به‌علاوه، برای نصب بادوام‌تر شبکه سایبان، می‌توان لبه‌های توری را با بافت متراکم و تقویت‌شده تولید کرد. این کار که برای اولین بار توسط شرکت تورینه بافت در ایران صورت گرفته، به نصب مطمئن‌تر و محکم‌تر شید گلخانه کمک شایانی می‌کند.
توری‌های سایبان در دو نوع پلی استر و پلی اتیلنی وجود دارند. همه توری‌ها اجازه عبور آب باران را می‌دهند. همچنین در مقابل باد از گیاه محافظت می‌کنند که به آن خاصیت بادشکنی (windbreaking) می‌گویند. توری‌های سایبان پلی استر نسبت به شبکه‌های توری سایه انداز پلی اتیلنی کمتر کش می‌آیند ولی سنگین‌تر بوده و نصب سخت‌تری دارند. ضمن اینکه لبه‌های کار باید مقاوم سازی شوند، در غیر این صورت لبه‌ها باز می‌شود. بنابراین توری‌های سایبان پلی اتیلنی برای حفاظت از گیاهان گزینه بهتری هستند.
ضریب سایه اندازی توری سایبان چیست؟
ضریب سایه اندازی توری سایبان (shade factor) که به صورت درصد بیان می‌شود، به نسبت نور مسدود شده توسط توری شید به مقدار کل نور تابیده شده به سطح شبکه سایبان گفته می‌شود. برای مثال: شید گلخانه با ضریب سایه اندازی 80 درصد به این معنی است که این توری سایه انداز 80 درصد نور تابیده شده به سطح توری شید را فیلتر کرده و 20 درصد نور تابیده شده از آن عبور کرده و به فضای تحت پوشش توری شید می‌رسد. 
- طول عمر توری سایبان چقدر است؟
طول عمر توری سایه انداز علاوه بر کیفیت مواد اولیه و رنگ مصرفی، وابستگی بسیار زیادی به افزودنی آنتی یووی استفاده شده در فرمولاسیون تولید توری شید، به‌عنوان پارامتر مقاوم‌کننده این محصول در برابر آفتاب دارد. بسته به کیفیت مواد آنتی یووی استفاده شده در تولید توری شید گلخانه، طول عمر و ماندگاری آن می‌تواند از 6 ماه تا بیش از 8 سال باشد. شبکه‌های توری سایبان با بافت نخ فلت (تیپ) تولید شده در تورینه بافت دوام و ماندگاری بیش از 60 ماه داشته و به‌صورت قابل توجهی طول عمر بیشتری نسبت به سایر توری‌های مشابه در کشور دارند. هم‌چنین، شبکه‌های توری سایبان تورینه بافت با بافت مونوفیلامنت، طول عمری بیشتر از 7 سال داشته و استحکام بسیار بالایی دارند. 
تاثیر توری سایبان بر آفتاب‌سوختگی میوه های درختان باغ
در سراسر دنیا، توری شید به‌عنوان محافظی موثر و ایده‌آل برای محفاظت از درختان و گیاهان در برابر تابش شدید نور آفتاب و اثرات مخرب آن شناخته می‌شود. توری سایبان با ممانعت از ورود میزان قابل توجهی از طیف‌های مخرب نور خورشید، درختان، شکوفه‌ها و  میوه‌ها را از خطر آفتاب‌سوختگی و خشک شدن نجات می‌دهند. به همین دلیل، این توری محافظ، به توری ضد آفتاب سوختگی نیز در میان باغ‌داران و کشاورزان شناخته شده است. فضای تحت پوشش شیکه سایبان با ایجاد سایه مناسب موجب افزایش کیفیت و میزان باردهی درختان مانند: درخت انار و یا درخت پسته می‌شود. حفاظت از آفتاب سوختگی گیاهان به‌وسیله توری سایبان تا حد زیادی به جلوگیری از آفات و بیماری‌های رایج گیاهان و درختان کمک خواهد کرد.
مقایسه میوه انار در حالتی که تحت پوشش توری سایبان بوده و میوه انار در حالتی که بدون پوشش توری در معرض آفتاب محیط قرار داشته
توری سایبان چقدر بر مصرف آب در زمان آبیاری گلخانه‌ها و درختان باغ‌ها تاثیر می‌گذارد؟
در زیر توری‌ سایه انداز به دلیل کاهش نور خورشید، مصرف آب نیز کاهش می‌یابد. طبق گزارش‌های بدست آمده از سوی باغداران، تقریباً تبخیر و تعرق تا 35% کاهش می‌یابد. با کاهش پرتو خورشید به تاج گیاه، خاک و همچنین کاهش سرعت باد، اتلاف آب از طریق تبخیر و تعرق کاهش پیدا می‌کند. بنابراین راندمان مصرف آب درختان در زیر توری شید گلخانه افزایش می‌یابد. هم‌چنین، به دلیل کاهش تنش آبی در زیر شبکه توری گلخانه، اندازه میوه نیز بزرگتر می‌باشد.
رطوبت گلخانه مستقیماً به رطوبت هوای بیرون، سرعت باد، تراکم گیاه و آبیاری مرتبط است. طبق گزارشات بسته به محیط رشد، اثر توری سایبان بر رطوبت نسبی گلخانه متغیر است. برای مثال، در یک محیط خشک در استرالیا، شبکه‌های توری‌ شید، رطوبت نسبی را تا %15 افزایش دادند.
تاثیر شبکه سایبان بر فتوسنتز، میزان رشد و نمو و تعداد میوه و شکوفه‌ها 
اشباع نوری، یعنی مقدار نوری که فتوسنتز در آن حداکثر است و با افزایش نور، فتوسنتز افزایش نمی‌یابد. اندازه‌گیری تبادل گاز گیاه معیاری برای میزان فتوسنتز می‌باشد و با آن رابطه مستقیم دارد. عوامل متعددی وجود دارد که می‌تواند بر میزان فتوسنتز برگ تأثیر بگذارد، از جمله آب، سطح نور و کربوهیدرات. شبکه توری سایبان به طور بالقوه توانایی تأثیر بر همه این موارد را دارد. عموماً هنگامی که نور به نقطه اشباع نرسیده باشد، توری باعث کاهش فتوسنتز می‌شود. اما در شرایط اشباع نوری فتوسنتز پوشش توری موجب بهبود فتوسنتز می‌شود. از آنجایی که در اکثر نواحی ایران میزان تابش نور خورشید به‌اندازه‌ای زیاد است که چندین برابر شرایط اشباع نوری می‌باشد، پوشش توری شید علاوه بر جلوگیری از آفتاب‌سوختگی و کاهش دمای محیط و همینطور مصرف آب، در بهبود فتوسنتز هم کمک‌کننده خواهد بود.
تغییر در نور و فتوسنتز گیاه باعث تغییر در رشد و مورفولوژی برگ می‌شود. این تغییرات همیشه ثابت نیستند و به نوع گیاه و رنگ و تراکم سایبان وابسته است. برای مثال در یک تحقیق انجام شده بر روی یک از گونه‌های سیب، میانگین تعداد و طول شاخه‌های یک ساله تحت پوشش شبکه‌های توری‌ سایبان سفید، و سبز-سیاه افزایش یافت.
چندین عامل بر رشد درختان در زیر شبکه سایبان تأثیرگذار می‌باشد. "اجتناب از سایه" یعنی گیاه برای به دست آوردن نور بیشتر رشد می‌کند. این پدیده در زیر توری شید گلخانه ممکن است باعث شود گیاهان رشد بیشتر، قدرت بیشتر و شاخه‌های بیشتری داشته باشند. معمولاً افزایش رشد گیاه در زیر توری‌‌های شید سایه انداز با افزایش درصد سایه‌اندازی توری و رنگ‌های تیره‌تر آن افزایش می‌یابد. کاهش پرتو فعال فتوسنتزی در زیر توری سایبان، یک محیط غیر متعارف برای گیاه به وجود می‌آورد، بنابراین گیاه طول شاخه‌های خود را افزایش می‌دهد تا از سایه خارج شود.
به طور کلی در گیاهان مختلف، توری سایبان سبز باعث ایجاد برگ‌های نازک و کشیده می‌شود. نور قرمز تعداد برگ‌ها را افزایش می‌دهد. نور فرابنفش باعث تولید موم گیاهی، آنتوسیانین و کرک گیاهی بیشتر می‌شود. شبکه‌های توری‌ سایبان تیره‌تر با رنگ سیاه در نخ‌ها، باعث افزایش کلروفیل در درختان سیب می‌شود. این افزایش مقدار کلروفیل برای جبران کاهش نور خورشید می‌باشد. توری‌های شید گلخانه رنگی که کیفیت نور را تغییر می‌دهند، می‌توانند بر مورفولوژی برگ و رشد گیاه تأثیر بگذارند.
رشد گیاه، با دستیابی به نور بهینه کنترل می‌شود. توری سایبان پتانسیل دستکاری رشد گیاه را دارد، در نتیجه ابزار کمکی برای مدیریت رشد گیاه و تولید محصولات با کیفیت محسوب می‌شود. در گیاهان دیگر مانند انگور و کیوی نیز مزایای استفاده از شبکه های توری‌ سایبان در رشد و قدرت گیاه ثابت شده است. در تاکستان‌ها از توری سایبان 30 تا 50 درصد برای احیای درختان انگور استفاده می‌شود. شبکه‌های توری شید سایه انداز به رنگ قرمز 50 درصد باعث رشد خوشه‌های کیوی می‌شود. برای نهال‌ها با بنیه ضعیف می‌توان از توری شید برای افزایش قدرت گیاه در زمان کاشت در باغ استفاده کرد تا زودتر رشد کنند.
مقدار زمان رسیدن نور به گیاه، کیفیت و شدت طیف‌های نوری بر الگوی گل‌دهی گیاهان تأثیر بسزایی دارد. پراکندگی نور در زیر توری سایه انداز افزایش می‌یابد. در نتیجه نفوذ نور در تاج گیاه بهبود پیدا کرده و شاهد توزیع بهتر گل‌دهی در گیاه هستیم. ضمن اینکه انتشار بهتر نور در زیر توری سایبان باعث افزایش تولید قند، هورمون، رشد جوانه و در نتیجه الگوهای منظم گل‌دهی می‌شود. طول موج‌های مختلف می‌تواند تولید هورمون‌های مؤثر در گل‌دهی را تغییر دهد. برای مثال: طیف نور قرمز باعث ایجاد شکوفه می‌شود یا طیف مادون قرمز گل‌دهی را مهار می‌کند. بنابراین استفاده از شبکه‌های سایبان رنگی که می‌توانند شدت و کیفیت نور تاج را تغییر دهند، و همچنین درک ویژگی‌های طیفی خاص شبکه‌های توری‌ شید و پاسخ گیاهان حائز اهمیت است.
طبق بررسی‌های انجام شده برای درخت هلو، تعداد شکوفه در هر شاخه، زیر توری شید گلخانه با سایه اندازی 50% سفید، 50% آبی ارغوانی، 50% قرمز، به طور قابل توجهی در مقایسه با حالت بدون توری سایبان افزایش یافته است. اختلاف در گل‌دهی گیاهان در زیر شبکه‌های توری شید به گونه گیاه و رنگ توری سایه انداز وابسته است.
- توری‌ شید چطور از گیاهان محافظت می‌کند؟
بر اساس تحقیقات و بررسی‌های مختلف کاملا ثابت شده است که استفاده از توری شید _ به ویژه در طول گرم‌ترین زمان سال _ می‌تواند فتوسنتز و تولید محصول را افزایش داده و فصل رشد را نیز طولانی‌تر کند. نور بیش از حد خورشید مقدار فتوسنتز و محصول گیاه را کاهش می‌دهد.
توری سایبان چگونه از درختان و گیاهان در برابر وزش باد محافظت می‌کند؟
توری سایبان با هر میزان از تراکم بافت خاصیت بادشکن (windbreaking) دارد. توری شید سایه انداز، سرعت باد را در سطح تاج درخت کاهش می‌دهد. سرعت وزش باد تقریباً 50 درصد در زیر شبکه‌های توری‌ سایبان با تراکم سایه اندازی 30 درصد کاهش می‌یابد. هرچقدر که ضریب سایه‌اندازی (و در نتیجه تراکم توری) افزایش یابد، کاهش سرعت باد نیز محسوس‌تر می‌شود. به عنوان مثال، سرعت وزش باد در زیر توری‌های شید سایبان با تراکم 50 درصد با پوشش در بالا و کناره‌ها در مقایسه با حالت بدون پوشش به طور متوسط 90 درصد کاهش یافته است. طبق بررسی های صورت گرفته در مقالات مختلف، نوع ترکیب مواد، تراکم نخ، و الگوی بافت شبکه همگی می‌توانند بر کاهش شدت باد تأثیر بگذارند.
درصد سایه اندازی توری سایبان متناسب با نوع کاربرد چگونه تعیین می‌شود؟
انتخاب میزان سایه اندازی برای توری سایبان، نسبی می‌باشد و به دو پارامتر اساسی وابسته است. پارامتر اول نوع محصول تحت کشت و پارامتر بعدی اقلیم و مکانی است که باید تحت پوشش توری شید قرار بگیرد. توری‌ سایبان برای پرورش سبزیجات و صیفی‌جات عموما با درصد سایه اندازی 30% تا 60% انتخاب می‌شود. مثلا: برای فلفل، کلم یا کاهو توری شید با تراکم (سایه اندازی) 50 درصد استفاده می‌شود. همین‌طور برای کشت گوجه‌فرنگی شید گلخانه بسته به اقلیم موردنظر با میزان سایه اندازی 30 تا 50 درصد به‌کار گرفته می‌شود. توری سایبان برای خیار هم از بازه 30 تا 50 درصد انتخاب می‌شود. توری شید مناسب برای آلوئه‌ورا 50 تا 60 درصد می‌باشد. برای توت فرنگی شبکه سایبان 30 تا 60 درصد ترجیحا به رنگ سفید استفاده می‌گردد. توری سایبان مناسب برای گیاهان آپارتمانی سایه دوست مانند ارکیده‌ها توری شید پرتراکم مانند توری سایبان 80 درصد استفاده است. در عین‌حال برای گیاهان مقاوم به گرما توری سایبان 30% تا 50% مناسب می‌باشد. برای درختان میوه و باغ‌ها، اغلب توری شید با میزان سایه اندازی 30، 50 و یا 60 درصد استفاده می‌شود. برای مثال، برای پوشش درختان مرکبات از جمله: لیمو و پرتقال از توری سایه انداز با تراکم 50 درصد و یا 60 درصد استفاده می‌شود. برای سایه‌اندازی و پوشش محوطه‌ها و فضاهایی که انسان‌ها و هم‌چنین جانداران حضور دارند، توری سایبان با تراکم بالا مانند: شبکه سایبان 80، 90 و 95 درصد مناسب می‌باشد. برای مثال: توری سایبان برای دامداری‌ها و مراکز مشابه برای نگهداری و پرورش حیوانات توری سایبان هشتاد درصد و نود درصد و یا توری مونوتیپ با تراکم 95 درصد استفاده می‌گردد. برای پوشش و سایه اندازی روی استخرها ازجمله: استخر پرورش ماهی و سایر آبزیان و یا استخرهای ذخیره آب، توری سایبان استخر با تراکم 80 درصد و 90 درصد استفاده می‌شود. استفاده از توری شید با تراکم بالا به‌عنوان شبکه سایبان استخر موجب می‌شود تا علاوه بر پایین آمدن دمای آب استخر، تبخیر سطحی آب و تشکیل جلبک در آب استخر بسیار کاهش یابد. هم‌چنین، توری سایبان 90 درصد پوششی ایده‌آل برای جلوگیری از رشد علف‌های هرز روی زمین است و برای این منظور کافی است این توری شید را بر روی زمین قرار داد.
نحوه نصب توری سایبان و نگهداری درست توری شید
نکات زیر مواردی هستند که رعایت آنها برای ماندگاری و دوام بیشتر توری سایبان بر روی گلخانه‌ها و باغ‌ها بسیار موثر است:
 توری‌ شید باید با توجه به مشخصات و ابعاد فضایی که برای پوشش در نظر گرفته شده، انتخاب شود. در زمان نصب توری سایبان، کشش توری نباید باعث تغییر ابعاد آن شود.
موادی از قبیل: سیمان، آهک، ترکیبات دارای گوگرد و کودهای شیمیایی نقشی مخرب بر روی ترکیبات آنتی یووی موجود در توری‌های محافظ دارند. در شرایطی که این گونه مواد در مجاورت شید گلخانه قرار بگیرند، مقاومت و پایداری آن را در مقابل آفتاب بسیار پایین می‌آورند.
توصیه می‌شود بعد از تحویل بسته‌های توری سایه انداز، توری‌ها در محلی سرپوشیده بطوریکه تحت تابش مستقیم نور آفتاب قرار نگیرند، نگهداری شوند و تا موقع استفاده در مکان مورد نظر، در معرض آفتاب قرار نگیرند.
در هنگام نصب توری شید باید دقت شود تا توری‌ با اجسام برنده و تیز در تماس نباشد.
در صورتیکه برای نصب توری شید از سازه نگه‌دارنده استفاده می‌شود، ترجیحا از سیم بکسل روکش‌دار و یا لوله‌های فلزی که با مواد پلاستیکی یا لاستیکی پوشانده شده‌اند، استفاده گردد.
در فصل‌ها و زمانهایی که به توری سایبان نیاز نیست، بهتر است آن را با دقت جمع کرده و در محلی که سرپوشیده باشد برای مصارف آتی نگهداری شود.
• در صورتیکه توری سایبان برای پوشش گلخانه ها در نظر گرفته شده بهتر است روی نایلون گلخانه نصب شود. با این کار عمر نایلون گلخانه نیز افزایش می‌یابد.
نصب توری سایبان با سیم بکسل و گیره نصب
نحوه نصب توری سایبان با استفاده از گیره نصب سیم بکسل
• برای نصب شبکه سایبان باید از گیره‌های مخصوص نصب توری شید که در کنار این محصولات عرضه می‌شوند، استفاده شود. این گیره‌ها باید با فاصله‌های پنجاه سانتی‌متر روی لبه توری سایبان نصب ‌شوند. گیره‌های نصب توری سایبان ساخته شده در شرکت تورینه بافت مانند توری شید دارای مواد افزودنی آنتی یووی در فرمولاسیون خود هستند و طول عمر و دوام بالایی دارند. این گیره‌ها به‌راحتی روی لبه‌های توری سایه انداز نصب شده و پس از آن با اطمینان خاطر می‌توان شید گلخانه را روی فضای مورد نظر نصب کرد.

---------------------------------------------------

خبرها و مقاله‌های مرتبط با توری سایبان:
---------------------------------------------------
بعضی از ویدیوهای مرتبط با توری سایبان:
---------------------------------------------------
بروزترین اخبار و مقالات ما را در صفحات تورینه بافت در شبکه‌های اجتماعی مشاهده نمایید:
صفحه اینستاگرام تورینه بافت:
شما می‌توانید نظرات خود را درباره این محصول از طریق فرم زیر با ما به اشتراک بگذارید.
Captcha
02:29:43 1401/02/10
میلاد اسلامی
سلام خسته نباشید،شید گلخانه ۸۰درصد سایز۱۰*۵۰ لطفا قیمت،شماره تماسم۰۹۱۷۸۶۰۹۲۶۰ ،ارسال برای قشم لطفا

سلام. وقت بخیر. کارشناسان واحد فروش ما با شما تماس خواهند گرفت

15:41:13 1401/02/16
Alirezabehresi
لیست قیمت شید 5۰ درصد با عرض های مختلف میتوانید بفرستید؟ ممنون

سلام. وقت بخیر. لطفا برای دریافت هرگونه مشاوره و اطلاعات با واحد فروش ما تماس بگیرید. 01132024350

17:44:12 1401/04/27
Aaa
سلام خسته نباشید من لیست قیمت شیدها رو با مهر کارخانه و کاتالوگ محصولات رو میتونید برام بفرستید؟

سلام. وقت بخیر

لطفا برای دریافت هرگونه اطلاعات و لیست قیمت راجع به شبکه توری سایبان و کیسه های توری راشل با واحد فروش ما تماس بگیرید.

01132024444   09115681150

باتشکر

11:16:26 1401/05/08
سلام
سلام شماره های شما که همش اشغال میزنه....

با سلام و احترام

با عرض پوزش بخاطر اشغال بودن خطوط شماره های زیر را امتحان کنید

01132024444

01132024350

09115681150

13:45:52 1401/05/23
خلف جبلی
سلام نمایندگی در استان خوزستان دارید نیاز به لیست قیمت سایه بان خاکی دارم 09179116538

سلام. وقت بخیر

در قسمت شعبات فروش می توانید نماینده های فروش توری سایبان و کیسه راشل را در سراسر ایران مشاهده نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و لیست قیمت ها درباره توری شید سایبان می توانید با واحد فروش ما هم تماس بگیرید. 0113024444   09115681150

با تشکر

23:54:24 1401/05/23
حسام رمضانی
با سلام رمضانی هستم از رشت شید ۸۰ درصد عرض ۱۲ و عرض ۶ میخواستم لطفا قیمت رو اعلام میفرمایید

با سلام

لطفا برای دریافت هرگونه اطلاعات و لیست قیمت در ارتباط با توری سایبان با واحد فروش ما تماس بگیرید.

01132024444   09115681150

باتشکر

16:24:49 1402/04/26
حسین یوسفی
نیاز به توری سفید ۸۰ درصد به عرض ۱۰ و طول ۹ متر دارم قیمت چقدر است و آیا در کاشان نمایندگی دارید؟

سلام

بله در کاشان هم عاملیت داریم. توری سایبان سفید را از آنجا میتوانید تهیه کنید. به قسمت شعب فروش سایت مراجعه کنید 

15:06:23 1402/05/05
مازیار پیدا
سلام. توری برای پوشش کف باغ برای جلوگیری از رشد علف هرز و همچنین کاهش تبخیر از سطح خاک مناسب است؟ در صورت مناسب بودن چه نوع توری پیشنهاد میدهید؟

سلام

برای پوشش کف باغ برای جلوگیری از رشد علف هرز، توری های سایبان با تراکم بالا مثل: توری سایبان 80 درصد و توری سایبان 90 درصد توصیه می شود.

20:28:24 1402/07/24
منوچهر
سلام نوشهرم عرض 4 متر خاکی (کرم) 90 درصد برای روکش پارکینک بمقدار 8 تا 10 متر طول میخواهم آیا از شما میتوانم سفارش خرید دهم؟ در غیر اینصورت نماینده خرده فروش در نوشهر یا چالوس دارید؟

سلام

برای معرفی نزدیکترین عاملیت فروش با واحد فروش ما تماس بگیرید.

01132024444

با تشکر

15:13:33 1402/07/30
سید حسام طاهایی
سلام برای حیاط مدرسه توری سایه بان رنگ کرم و تراکم 80درصد میخواستم قیمت بدین با نصب و بدون نصب ابعاد 20 متر طول و 18 متر عرض 09123277225
10:57:20 1402/10/17
شهرام
سلام. وقت بخیر توری سایبان استخر چه رنگی موجود دارید؟

سلام

بهترین انتخاب رنگ، برای توری سایبان استخر رنگ آبی با تراکم بافت بالا (توری سایبان 80 درصد یا 90 درصد و یا 95 درصد) می باشد. البته از رنگهای دیگر مثل سبز یا بژ هم استفاده می شود، اما توجه داشته باشید، برای توری سایبان استخر حتما از تراکم های بالا استفاده کنید.

13:58:16 1402/10/19
محمد رمضان نژاد
با سلام توری سایبان پارکینگ چه رنگی مناسبتره و قیمتش چنده؟

سلام

اصولا برای توری سایبان پارکینگ خودرو توری سایبان با بافتهای متراکم‌تر مانند توری سایبان 80 درصد و یا توری سایبان 90 درصد و 95 درصد استفاده می شود. این توری ها باعث می‌شوند تا دمای درون خودرو در روزهای آفتابی خیلی بالا نرفته و متعادل‌تر شود. برای انتخاب رنگ توری هم معمولا بسته به محل نصب رنگ انتخاب می شود. رنگهایی مثل: توری سایبان آبی یا توری سایبان سبز یا توری سایبان بژ

14:22:11 1402/10/25
مجتبی اکبری
توری سایبان باغ انار برای جلوگیری از آفتابسوختگی چه چیزی پیشنهاد میکنید؟ پارسال قسمت زیادی از انارهای باغمون آسیب دید. بهم گفتند باید توری سایبان باغی بندازیم

با سلام

توری سایبان تقریبا آسیب آفتاب سوختگی را بطور کامل به صفر می رساند. برای بسیاری از نقاط کشور، برای پوشش و سایه اندازی بر روی درختان انار توری سایبان 50 تا 60 درصد ارسال شده و نتایج بسیار رضایت بخشی برای باغداران به همراه داشته است. در قسمت ویدیوهای سایت چند نمونه از این موارد و تاثیرات قابل توجه توری شید قابل مشاهده است. برای مشاهده اینجا کلیک کنید.

15:40:15 1402/11/02
شایانه حسینیان
سلام بالاترین مقدار سایه دهی توری سایبان سبز شما چقدر هست؟ من توری سایبان برای پرورش گوساله میخوام

سلام.

بالاترین میزان سایه اندازی توری سایبان شرکت ما توری سایبان 95 درصد است که در قسمت نمونه بافت هم قابل مشاهده است. گزینه های مرسوم برای توری سایبان دامداری ها و پرورش گوساله توری سایبان 80 درصد سبز و توری سایبان 90 درصد سبز می باشد که در قسمت ویدیوهای سایت هم نمونه کارهای انجام شده برای مراکز پرورش دام قابل مشاهده است.

12:14:09 1402/11/26
عیسی رمضانی
سلام توری سایبان پارکینگ خودرو با لبه ی پانچ شده هم دارید؟

سلام. توری سایبان پارکینگ خودرو با لبه های پانچ شده یا لبه دوزی شده را می توانید از بعضی از عاملیت های فروش ما تهیه کنید. در صورت نیاز به کمک و مشاوره بیشتر با واحد فروش ما تماس بگیرید.

12:20:46 1402/11/26
افشین عباسی
درود و عرض ادب مطالبتون در مورد توری شید بسیار جالب بود مخصوصا قسمت مربوط به انتخاب رنگ توری سایبان. ما سال های سال به اشتباه برای همه مصارف گلخانه ای از شید سبز رنگ استفاده میکردیم. با تشکر

سلام. تشکر از حسن توجه شما. متاسفانه اشتباه استفاده از توری شید سبز برای همه مصارف سایه اندازی گلخانه ای و باغی عمومیت زیادی در کشور از سالهای قبل داشته و البته سعی شده با تولید محتوای علمی درست و ایجاد کارگاه های آموزشی نحوه انتخاب درست توری سایبان تشریح شود.

15:31:35 1402/11/28
امیرحسین سراج پور
سلام من توری سایبان برای کارواش میخواهم. فروش توری سایبان در طول های غیر از ۵۰ و ۱۰۰ متر هم دارید؟

سلام. برای خرید توری سایبان در طولهای غیر استاندارد با واحد فروش ما تماس بگیرید. همچنین می توانید از شعب فروش ما در سراسر کشور توری سایبان به متراژ مورد نیاز خود تهیه کنید

14:51:33 1402/11/30
ایمان اسماعیل پور
سلام آیا توری شید سبز دوام و کارایی بیشتری نسبت به توری شید سفید دارد؟در بعضی از فروشگاه ها فقط شید سبز برای فروش دارند.

با سلام. عمر توری سایبان به کیفیت مواد افزودنی انتی یووی موجود در فرمولاسیون تولید آن وابسته است. متاسفانه در بعضی از فروشگاهها به دلیل نداشتن توری سایبان سفید از این نوع اطلاعات غیر واقعی و نادرست به مصرف‌کنندگان داده می‌شود. توجه داشته باشید رنگ توری سایبان حتما بر اساس نوع کشت باید انتخاب شود.

15:46:41 1402/11/30
محمد ردائی
سلام مقاومت توری سایبان شما در مقابل باد تا چه اندازه است. باغ های ما در مناطقی هستند که سرعت باد در آن به بیشتر از صد کیلومتر هم میرسد آیا توری سایبان شما در برابر این بادها دوام می اورند؟

سلام. محصولات توری سایبان بافت تیپ ما دارای بافت مقاوم و مناسبی است. برای مصارف باغی و مناطقی که وزش باد بسیار شدید است، توری شید با بافت مونوفیلامنت را توصیه می کنیم که بافت بسیار مستحکمی دارند و در برابر بادهای شدید پاره نخواهند شد. 

15:01:36 1402/12/24
حبیب الله جعفری کناری
سلام توری شید برای پوشش استخر ماهی میخوام آیا برای این کار باید از سایبان رنگ سبز استفاده کرد؟چه تراکمی؟ با تشکر

سلام. برای توری سایبان استخر ماهی و سایر استخرهای پرورش آبزیان رنگهای تیره مناسب‌تر است. مثلا: توری شید سبز 80 درصد یا 90 درصد

15:06:42 1402/12/24
ماشااله رزم دیده
سلام مرسی از مطالب مفید و کاربردی درسایت. توری سایبان برای کشت گوجه ،رنگ سبز مواثر تر یا سفید. من این توری رو برای استان بوشهر میخام.

سلام و تشکر

توری سایبان برای کشت گوجه برای منطقه شما توری شید 50 درصد سبز پیشنهاد می‌شود. 

Comment image

بیشترین دوام و ماندگاری

30 تا 48 ماه گارانتی

مشاوره تخصصی رایگان

بسته به نوع کاربری و محل اجرا

ارسال و حمل و نقل

مطمئن، سریع و مقرون بصرفه

تنوع بافت و محصول

بیشترین تنوع در خاورمیانه