مزایای استفاده از توری ضد تگرگ

مزایای استفاده از توری ضد تگرگ

توری ضد تگرگ  علاوه بر حفاظت از درخت در مقابل آسیب‌های تگرگ موجب کاهش استرس درخت و آفتاب سوختگی میوه‌های آن می شود.
محققین به ارائه گزارش نتایج مطالعات درباره تفاوت استفاده از رنگ های مختلف توری‌ ضد تگرگ بر شدت نور تابیده شده و تاثیرات احتمالی آن بر رشد درخت، آفتاب سوختگی و کاهش سرعت باد پرداختند.
کنترل آفتاب سوختگی از بزرگترین مزیت‌های استفاده از توری‌های محافظ است. توری‌های محافظ با قطع کردن نور تابیده شده از شدت مخرب نور جلوگیری می‌کنند. تابش نور زیاد باعث بالا رفتن دمای میوه درخت و ایجاد آفتاب سوختگی می شود. میوه‌های درختان همانند خاک انرژی را از نور جذب کرده و دمای آن بالا می رود.
میوه‌ها در مواجهه مستقیم با نور خورشید و آسیب‌های ناشی از آن قرار دارند که این موضوع باعث می شود دمای خود میوه تا حدود 7 درجه سانتی گراد بالاتر از دمای محیط اطراف باشد.
توری محافظ با کمترین میزان مصرف انرژی از این آسیب‌ها جلوگیری می کند. در سال 2015 به طور متوسط فقط 5 الی 10 درصد میوه‌های درختان تحت پوشش دچار آفتاب سوختگی شدند، در حالی که این آسیب برای همان نوع درختان ولی بدون پوشش تا حدود 25 درصد افزایش یافت. توری محافظ علاوه برموارد به میزان 40 درصد نیز باعث کاهش شدت باد شدند.
نکته قابل توجه دراستفاده از این توری‌ها، عدم کاهش دمای منطقه تحت پوشش این توری‌ها است. تنها علت احساس خنک تر بودن فضای تحت پوشش به علت کاهش شدت نور تابیده شده است.
شرکت تورینه بافت تولیدکننده برتر انواع کیسه توری راشل و شبکه‌های توری پلاستیکی محافظ، توری های محافظ خود را با 24 ماه گارانتی در برابر  آفتاب عرضه می‌نماید.

انتشار: 17:07:22 1398/09/16
بازدید: 1734

بیشترین دوام و ماندگاری

30 تا 48 ماه گارانتی

مشاوره تخصصی رایگان

بسته به نوع کاربری و محل اجرا

ارسال و حمل و نقل

مطمئن، سریع و مقرون بصرفه

تنوع بافت و محصول

بیشترین تنوع در خاورمیانه