قیمت توری سایبان به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت توری سایبان به چه عواملی بستگی دارد؟

شبکه‌های توری سایبان یا همان شید گلخانه با قیمت‌های مختلفی در بازار عرضه می شوند. عوامل متعددی بر قیمت توری سایبان دخیل می باشد: 
1) توری‌های شید گلخانه از نظر روش تولید و بافت به چند دسته تقسیم می‌شوند:
 شبکه سایبان بافت تیپ یا فلت، توری سایبان مونوفیلامنت و توری مونوتیپ. یکی از عوامل تعیین‌کننده در قیمت توری سایبان روش و نوع بافت آنها خواهد بود.
بافتهای توری سایبان
قیمت توری سایه انداز مونوفیلامنت به علت پیچیدگی و زمانبر بودن تولید از انواع دیگر بالاتر است. این توری سایه انداز استحکام بافت بالاتری نسبت به دو نوع دیگر دارد.از نظر مقاومت و قیمت تمام شده، شبکه سایبان با نوع بافت مونوتیپ بعد از توری سایبان مونوفیلامنت قرار می گیرد.
2) عامل مهم تاثیرگذار دیگر در قیمت توری سایبان، کیفیت رنگدانه و مواد آنتی یووی به‌کار رفته در تولید شبکه سایبان است. دوام و طول عمر توری سایه انداز بیشترین تاثیر را از این عامل می‌گیرد. تاثیر کیفیت این مواد به‌کار رفته طول عمر شید را از 6 ماه تا 7 سال تغییر می‌دهد.
در بعضی اوقات خریداران و مصرف‌کنندگان توری سایه انداز بدون توجه به اهمیت این عامل حیاتی، در زمان تهیه شبکه‌های توری سایه انداز، توری های سایبان با مواد آنتی یووی بی کیفیت که قیمت‌های پایین‌تری داشته و عمر مفید کمتری دارند را خریداری کرده و طی زمان حدوداً دو سال مجبور به  تعویض توری‌های شید نصب شده خواهند بود.
اطمینان از کیفیت  مواد آنتی یووی بکار رفته در توری سایبان و طول عمر آنها در برابر آفتاب، از طریق آزمایشگاه‌های مجهز، پیشرفته و با صرف هزینه بسیار زیاد میسر بوده که دسترسی به آنها بسیار دشوار است. به این دلیل، تنها راه بررسی و اطمینان از دوام، طول عمر و با کیفیت بودن مواد آنتی یووی به‌کار رفته در تولید شید گلخانه، برای کشاورزان و مصرف کنندگان توری سایبان نصب توری شید و گذشت زمان می باشد.
به دلیل اینکه مقدار و کیفیت مواد افزودنی آنتی یووی اعلامی از سوی شرکت‌ها و فروشندگان، قابل تشخیص و اندازه گیری نبوده، برای خرید شید گلخانه مناسب و با کیفیت باید به دو مولفه مهم توجه کرد: اول اینکه، توری شید را از کارخانجات معتبری که کیفیت و طول عمر بالای تولیدات آنها کاملا مشخص شده، خریداری کرد. نکته دوم، خرید توری سایبان با ضمانت مصرف مشخص و قابل اتکا است تا بتوان از خرید شبکه سایبان با طول عمر بالا، اطمینان حاصل کرد. شبکه‌های توری سایبان شرکت تورینه بافت، به گواه کارشناسان و فعالان گلخانه و باغبانی، به طرز کاملا محسوسی کیفیت و دوام بالاتری نسبت به سایر محصولات مشابه دارند. تمامی شبکه‌های توری سایه انداز تولید شده در این مجموعه دارای رنگدانه ها و مواد آنتی‌یووی بسیار با کیفیت تهیه شده از معتبرترین شرکت‌های اروپایی هستند. این شبکه‌ها به ‌طور میانگین دارای مقاومت و طول عمری بیش از 60 ماه در برابر آفتاب می‌باشند.
گرانول‌های آنتی یووی که در فرمول تولید اضافه می‌شوند
3) یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت توری شید گلخانه تراکم بافت یا میزان سایه اندازی شبکه سایبان می‌باشد. هرچقدر تراکم و گره‌های بافت شبکه سایبان بیشتر باشد، در نتیجه میزان سایه اندازی توری بیشتر خواهد شد. از سوی دیگر با افزایش گره‌ها و تراکم بافت، وزن توری سایبان در واحد سطح افزایش می‌یابد و علاوه بر آن، در بافت‌های پرتراکم، پیچیدگی فرآیند تولید توری سایه انداز بیشتر است. تمام این موارد موجب بالا رفتن قیمت توری سایبان با افزایش میزان سایه اندازی این محصول خواهد شد.
توری سایبان
انتشار: 10:00:37 1400/12/01
بازدید: 1928

بیشترین دوام و ماندگاری

30 تا 48 ماه گارانتی

مشاوره تخصصی رایگان

بسته به نوع کاربری و محل اجرا

ارسال و حمل و نقل

مطمئن، سریع و مقرون بصرفه

تنوع بافت و محصول

بیشترین تنوع در خاورمیانه