نحوه انتخاب توری سایبان با میزان سایه اندازی مناسب

نحوه انتخاب توری سایبان با میزان سایه اندازی مناسب

دیدن رشد گیاهانتان در بهار یک تجربه دلچسب است. دما و شرایط محیطی برای رشد گیاه مناسب است. وقتی به تابستان نزدیک شده و دمای هوا رو به گرم شدن می‌نهد، نیاز است به گیاهتان بیشتر آب بدهید. اما گرمای خورشید بیش از اندازه زیاد است. استفاده از توری سایبان به عنوان یک پناهگاه برای گیاه، باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و آب شده و گیاهان رشد بیشتری پیدا کرده و سالم‌تر هستند.
آنچه مهم است حفاظت از گیاه با توری سایبان در مقابل نور شدید خورشید تابستان و جلوگیری از آفتاب سوختگی و عوامل مخرب دیگر می‌باشد.
توری سایبان چیست و در چه زمینه‌هایی کاربرد دارد؟
در استرالیا بیش از 30 سال است برای حفاظت از گیاهان در برابر آب و هوای نامساعد از توری سایبان استفاده می‌شود. امروزه توری شید کاربردهای متنوعی در صنایع باغبانی، تجاری، صنعتی، ورزشی و ... دارد.
در تابستان از توری سایبان برای پوشش گلخانه‌ها به منظور کاهش دما استفاده می‌شود. باغداران در فصول گرم باید دمای هوا را برا نهال گیاهان کاهش دهند و همچنین از آنها در مقابل نور مستقیم خورشید محافظت کنند. همچنین توری سایبان برای حفاظت از احشام و انسان‌ها در مقابل نور خورشید استفاده می‌شود.
توری‌های سایبان در دو نوع پلی استر و پلی اتیلنی وجود دارند. همه توری‌ها اجازه عبور آب باران را می‌دهند. همچنین در مقابل باد از گیاه محافظت می‌کنند. توری‌های سایبان پلی استر نسبت به شبکه‌های توری سایه انداز پلی اتیلنی کمتر کش می‌آیند ولی سنگین‌تر بوده و نصب سخت‌تری دارند. ضمن اینکه لبه‌های کار باید مقاوم سازی شوند، در غیر این صورت لبه‌ها باز می‌شود. بنابراین توری‌های سایبان پلی اتیلنی برای حفاظت از گیاهان گزینه بهتری هستند.
انتخاب توری سایبان با درصد سایه اندازی مناسب
توری‌های شید سایه انداز در تراکم‌های مختلفی بافته می‌شوند. تراکم‌های مختلف این امکان را می‌دهد تا بخشی از نور خورشید توسط این توری‌ها مسدود شود. به میزان مسدود کردن نور خورشید درصد سایه اندازی شبکه سایبان گفته می‌شود. آنچه مشخص است نور خورشید برای رشد گیاهان مناسب می‌باشد. بنابراین انتخاب درصد سایه‌اندازی صحیح، بسیار مهم است.
توری‌ سایبان برای پرورش سبزیجات و صیفی‌جات عموما با درصد سایه اندازی 30% تا 60% انتخاب می‌شود. مثلا: برای فلفل، کلم یا کاهو توری سایه انداز 50 درصد استفاده می‌شود. همین‌طور برای کشت گوجه‌فرنگی شید گلخانه 30 درصد و 50 درصد به‌کار گرفته می‌شود. برای درختان میوه و باغ‌ها، اغلب توری شید با میزان سایه اندازی 50 درصد و 60 درصد استفاده می‌شود. برای سایه‌اندازی و پوشش محوطه‌ها و فضاهایی که انسان‌ها و هم‌چنین جانداران حضور دارند، توری سایبان با تراکم بالا مانند: شبکه سایبان 80، 90 و 95 درصد مناسب می‌باشد. اکثر گیاهان در درصد سایه 40 تا 60 درصد عملکرد خوبی دارند. برخی از گیاهان مانند ارکیده‌ها سایه دوست بوده که برای آنها توری‌های شید سایه انداز 80 درصد به بالا پیشنهاد می‌شود. یکی از جنبه‌های بسیار مهم انتخاب توری سایه انداز، آب و هوای منطقه می‌باشد. در جایی که دما بیشتر باشد باید از شید سایبان با درصد بالاتر استفاده شود.
خلاصه
اگر از توری سایبان استفاده کنید مقدار اضافی از حرارت و نور خورشید مسدود می‌شود. این عمل باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش بازده می‌شود.
شما برای پوستتان از کرم ضد آفتاب استفاده می‌کنید، چرا برای گیاهانتان استفاده نکنید؟
Published: 16:47:55 1400/12/10
Visited: 2038

Textures

Most variety in Middle East

Durable and resistant

30 up to 48 months warranty

Delivery time

Spry!